mandag, oktober 4

Enda mer gulv snakk sier du?





Litt stue på en mandag. Jeg ser når jeg titter på innlegget under at også disse gulvene henger i en farlig tynn tråd. Jeg har lenge prøvd å overtale Ifralahellmannen om hvite gulv, også her nede, men han er ikke enig. Enda..Er det ikke litt sånn vi tenker? Vi gir oss ikke med en gang. For jeg vet jo at det kommer til å bli  sååå lekkert smekkert. Det kommer til å bli helhetlig og fint. Lyst og åpent. Jeg gir meg ikke uten kamp! Om noen har gode argumenter å komme med tar jeg de gjerne imot. Ønsker deg en skikkelig flott uke!

23 kommentarer:

Fru Fly * Heidi sa...

Det har jeg mast om lenge her, men han BLÅnekter!! Var på nippet til å male da han var borte sist, men syens det var en litt for stor endring til å gjøre uten "lov". Så hvis du finner på noe grådig lurt, så gi meg en lyd;) Klem H

Bente sa...

Du må ALDRI gi deg! :) Det kommer til å bli fiiint! han innser til slutt at du har rett! Selvfølgelig! ;)

Fargebarn sa...

Ikke gi deg du! Det blir nok kjempebra med hvitt gulv. Men hvordan er det med slitasje på malte gulv? Må man male de ofte?

Herman Grans ♥ sa...

Viss det "plutselig" blir litt ripete MÅ man jo male dei :D Nei, fy...
God natt! Hilsen Grete

Hanne Mette sa...

Det er min store drøm og min manns store mareritt så jeg føler med deg. At de ikke bare kan forstå hvor utrolig fint det hadde blitt! *sukk*

Tar også imot gode argumenter og overtalingsteknikker. Man kan jo ikke gi seg.

Svenngården sa...

Sånn har jeg det ofte også! Men ikke gi deg, for når det er ferdig må han nok innrømme at det ble utrolig bra :)

små og store drømmer sa...

Jeg har ikke noen tips ang gulv, men da vi flyttet inn var det brune skapdører på soverommet.
JEg maste og maste og maste om at vi skulle bytte ut med hvit høyglans..
Min kjære kunne ikke skjønne vitsen med å bytte ut de brune. Verken bruk av tid eller penger..
MEN, det gikk ikke mange dager før han sa at det ble et helt nytt rom / en helt ny leilighet med de hvite dørene.
Den som ler sist... sier jeg bare :)
Hvite gulv er rålekkert. Så stå på!

Rikke sa...

Det blir nok kjempe fint..keen på det selv, men tror ikke det prosjektet er så poppis hjemme hos oss heller:)
Kjempe fin stue:)

s h i n e d e s i g n sa...

Hva er det for noe med menn og eikeparkett?!?!!! Hmm...ikke vet jeg, men jeg har det på akkurat samme viset her i huset (hvis det er en trøst da!). Liker innleggene dine så godt. Bildene, utsnittene og fargene i alle detaljer, flink er du! Og ja, stuen din hadde blitt NYDELIG med lys(ere) gulv, so keep up the good work!

Camulen sa...

Jeg og!! Er helt sjuk etter å male gulvene hvite, men tror ikke det blir med det første. Er litt av et prosjekt å male gulv med fire unger i huset...
Har du forresten erfaring med å male parkett? Hva slags type maling, hvordan resultatet blir etc?

FJELLBY sa...

Du er herved lagt til på blogglisten til min nye blogg. Takk for fargerik inspirasjon!

Lise, Fjellby

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Nyyydelige svarte gulv på kjøkkenet! DU har virkelig stått på og resultatet taler for seg selv!
Gratulerer!

Fleur Éternelle sa...

Ny leser på bloggen din siden onsdag, men allerede vært innom utallige ganger for å se på alle de fine bildene du har. Inspirerende! Og angående det hvite gulvet -Ikke gi deg! ; ) Kommer til å bli utrolig fint, er bare han som ikke har skjønt det ennå : )

Lone sa...

Hei! :)
Har du noen erfaring med maling av parket? Vi har parkett på stuen og kjøkkenet nå, men jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg vil male det hvit, sort eller grått, eller lakke det. Er redd det ikke blir fint med malt parkett.

Kaspara sa...

Heisan åndsfrende!
Nei, vi gir oss ikke uten kamp!!! Det er så luftig og deilig hos dere, men jeg er enig i at hvite gulv ville sette prikken over i`en. Jeg tror neste jeg har klart å overtale far i huset her hjemme etter gang på gang vist han interiørblader og blogger med hvite gulv. Etter å ha hvite gulv i annen etasje her synes han det er utrolig flott, men her er det nok mest arbeidsprossen han gruer for og ikke finner tid til i skrivende stund. Han stoler ikke helt på min grundighet...hm,...
Vi får håpe at vi begge ender med hvite gulv en dag..... Lykke til med påvirkningen av mannen!
Klem fra Kaspara

Yvonnes Ymserier sa...

Hei julie! Flott blogg og kjempefint hjem du har - digger de gule fuglene og det gule fatet, samt det sorte klesskapet, den sorte trappen og det sorte kjøkkengulvet. Ja - hele kjøkkenet er fantastisk! Når det gjelder gulv, så har vi mørkebrun eikeparkett... Æsj! Men synes nesten det blir en bedre kontrast til de lyse veggene våre enn med lys eikeparkett. Er det en annen farge enn hvit han hadde gått med på å male gulvene i? Eller så er det vanskelig å snu meningene til disse mannfolka ja.. Hva med å si at hvite gulv vil gjøre stuen mye større, det vil virke høyere under taket og gi et mer maskulint inntrykk? :) Moro å følge deg, og kjempefin artikkel i NIB :) Tusen takk for at dere skal vise min nye blogg hos dere i NIB :) Klemmer fra Yvonne

Room of karma sa...

Är ute på min dagliga bloggingrunda. Och jag är inne på din för första gången. Så härlig blogg du har! och skön stil!!!!!!!!!!
Ha en fin kväll!
kram CC

Hellohello baby sa...

Hahahaaa! Herlig! Sånn tenker jeg også. "Han er ikke enig....enda". !!! Elsker den kommentarer!

Kittys Paradis sa...

Dersom du skulle komme opp med en strategi som virker for å overtale mannen til å male parketten må du gjerne dele den! Alle gode råd i den retningen mottas med takk :)

Anne Marie sa...

Elsker rom med store vinduer og masse lys, slik som stuen deres. Mulig jeg gjør meg upopulær nå, men jeg er faktisk enig med mannen din angående gulvet :-)

Frau Haselmayer sa...

OMG! I'm in love with this rug. Where is it from????

Unknown sa...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

PAKAR HERBAL INDONESIA sa...

Cara Paling Ampuh Mengobati Penyakit Kutil Ketuat Kelamin Pada Pria Wanita Hamil Tanpa Operasi Laser Di Penis Vagina Secara Tradisional Yang Di Jual Di Apotik De Nature Cara Mengobati Sipilis Dan Gonore Kencing Sakit Perih Keluar Nanah Asli Herbal Alami<SP

socials